Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat | Well&fit

Jó makrók a zsírégetéshez. Makrotápanyagok és az időbeli elosztás

Ha folyamatosan kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyire a testednek szüksége van, akkor bármilyen étel mellett beindul a fogyás. Az IIFYM nagy előnye, hogy egy kis körültekintéssel tényleg belefér néha egy kis finomság vagy egy éttermi vacsora. Az étrend tartásával így hetente nagyjából ,5 kilós fogyásra számíthatsz, sőt, az eredményeid ennél akár jobbak is lehetnek, ha mozogsz is a diéta mellé.

A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget. Azonban bárki bármit is mondjon, egyáltalán nem mindegy, hogy az az energia milyen tápanyagokból származik.

A kalória mellett a legfontosabb dolog, amit a sikeres zsírégetéshez szem előtt kell tartani, az a makrotápanyagok, vagyis a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék megoszlása a napi táplálkozásban.

jó makrók a zsírégetéshez

Miből mennyi kell? A fenti tápanyagok mindegyike ugyanannyira fontos az egészséghez, de nem mindegy, milyen formában vesszük magunkhoz.

De miért reagál a szervezeted másként, ha elvileg mindkét esetben több kalóriát égetsz el, mint amit bevittél? Első fogyás hiba: csak az összkalóriát számolod és a makrotápanyagok arányával nem foglalkozol Nem elegendő csak arra figyelni, hogy mennyi kalóriát eszel meg egy nap, figyelembe kell venni, hogy az összkalóriát milyen arányban alkotják a makrotápanyagok. Minden zöldség, gyümölcs, hús, tejtermék stb. Miért fontosak a makrók?

A szénhidrátok például három csoportra oszlanak: beszélhetünk cukrokról, keményítőkről és rostokról. Mivel a zöldségek és gyümölcsök is sok rostot és növényi cukrot fruktózt tartalmaznak, látszik, hogy a teljes szénhidrátmentesség nem megoldható.

Ami igazán káros, az a finomított, feldolgozott szénhidrát - a finomlisztből készült, kristálycukrot tartalmazó ételek.

jó makrók a zsírégetéshez

Ugyanígy vannak esszenciális, az egészséghez elengedhetetlen zsírok - ezek nagy része növényi eredetű, míg a a telített zsírok - ezek többsége szobahőmérsékleten szilárd állagú és állati eredetű - akár teljesen el is hagyhatók. A makrotápanyagok aránya a táplálkozásban nem kőbe vésett.

jó makrók a zsírégetéshez

Ezen belül, attól függően, hogy az ember mit jó makrók a zsírégetéshez elérni, növelheti vagy csökkentheti egyes tápanyagok hangsúlyát. Ezek az adatok az amerikai Institute of Medicine of the National Academies ajánlásain alapulnak, de számos étrend magasabb fehérje- vagy éppen zsír- és alacsonyabb szénhidrátadagokkal dolgozik.

jó makrók a zsírégetéshez

A fehérje különösen zsírégető herzfrequenz edzés mellé, ugyanis ebből építkeznek az izmok. Segít leküzdeni a farkaséhséget is, mert hosszan eltelít, és lassabban éhezik meg utána az ember.

A DIETA QUE TRANSFORMOU O SHAPE DO FELIPE FRANCO

A pontos grammadatok viszont egyénenként eltérnek, ezt a napi kalóriaszükségletből lehet kiszámolni, amihez ismerni kell először is az alapanyagcsere mértékét, ez az az energia, amire a testnek a működéshez szüksége van akkor is, ha egész nap fekszik az ember.

A számítás egy egyszerű képlettel elvégezhető: 6.

  • Mvp súlycsökkentő előzetes hitelesítési forma
  • Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina
  • Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél.
  • Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold! | Well&fit
  • KalóriaBázis Fórum
  • Alakítók karcsúsító derékpánt

Ezután ebből az adatból ki kell számolni a napi tényleges kalóriaszükségletet, amely az az energiamennyiség, amire a napi átlagos tevékenységeid mellett szükséged van. Ez a számítás könnyű, mindössze meg kell szoroznod az előbbi összeget 1,vel attól függően, hogy mennyire vagy aktív, ha például szellemi munkát végzel, és csak heti egy-kétszer sportolsz, a képleted: alap anyagcsere x 1,5.

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével. Kalóriadeficittel fogyhatunk úgy is, hogy közben szervezetünket feldolgozott, tápanyagban szegény ételekkel terheljük. Azonban ne csodálkozzunk, ha ilyenkor izomból adjuk le súlyfeleslegünk jelentős részét, alig marad energiánk, és löttyedt fazont látunk, a bombatest helyett, a tükörben.

Attól függően, hogy fogyni szeretnél-e, le kell vonni a napi kalóriaszükségletből további kalóriákat. Ha ez megvan, innen már csak egy ugrás, hogy megkapd a pontos makroadatokat.