Hogyan lehet zsírot adni az étrendhez a fogyás érdekében

Telítetlen zsírok segítenek a fogyásban. A zsírok a fogyásban is segítenek, ezek a legjobb lehetőségek az étrendhez

Jó zsírok, rossz zsírok: íme, az iránymutató kisokos!

A zsírok segítenek a fogyásban is: ezek a legjobb lehetőségek az étrend kiegészítésére

Sándor Alexandra Valéria Minél kevesebb zsírt eszel, annál karcsúbb és egészségesebb leszel? Hát nem egészen. A szervezetednek ugyanis szüksége van zsírokra. Olyannyira, hogy nélkülük működésképtelen lenne.

Mégsem kell lemondani a telített zsírokról az egészségünk érdekében?

Mennyi zsír kellene? Hiába hangzik jól első hallásra a zsírszegény — vagy esetleg "zsírmentes" — diéta, valójában nem a mennyiség, hanem a minőség a legfontosabb. Az úgynevezett esszenciális, tehát nélkülözhetetlen zsírsavak segítenek a zsírban oldódó vitaminok szállításában és tárolásában, puhán tartják a bőrt, ráadásul kitűnőek "üzemanyagnak".

  • Elveszíti a zsírt vagy a szilárd zsírt
  • Legjobb zsírok a fogyáshoz, Fatkiller abo A felvett zsírok nagy részének telítetlen zsírokból kell származnia.
  • Így számolhatod ki optimális napi zsírbeviteled - MYPROTEIN™
  • Éget zsírt a nyeregtáskákból
  • Telített zsír segít a fogyásban Ezért kell zsírt enni, hogy fogyni tudj!
  • Telítetlen zsír jó a fogyáshoz. Kapcsolódó cikkek
  • Mégsem kell lemondani a telített zsírokról az egészségünk érdekében?
  • Fogyás fellendítésének jó módjai

Könnyű viszont összekeverni a "jó" és a "rossz" zsírokat, nehéz ugyanakkor megtalálni belőlük a megfelelő mennyiséget. Ez egyébként a nyugat-európai országokra vagy az Amerikai Egyesült Államokra is igaz.

Hizlaló és zsirégető ételek (az igazság)

Ennek oka, hogy a zsiradékot gyakran úgy tartják számon a köztudatban, hogy javítja az étel ízét és állagát. Mind a hagyományos receptek, mind pedig a feldolgozott élelmiszerek sokkal több zsírt rejtenek, mint kellene.

telítetlen zsírok segítenek a fogyásban gardénia fogyni

Tényleg a zsír az, ami hizlal? Törvényszerű lenne levonni a következtetést, hogy a zsír a felelős a járványszerűen terjedő elhízásért. A zsírok nem megfelelő mennyisége és minősége azonban csak a baj egyik oka.

Telítetlen zsír fogyás

Az túlsúly és az elhízás sokkal összetettebb probléma annál, mintsem hogy egyetlen tápanyagtípus számlájára lehessen telítetlen zsírok segítenek a fogyásban.

Igazából a túlzott kalóriabevitel az, ami hízáshoz vezet, ebbe pedig beletartozik a többi tápanyagfajta — a szénhidrát és a fehérje — nem megfelelő fogyasztása, valamint az alkoholé is. Hiába keresnek olyan sokan csodaszert az elhízás ellen, igazából egyszerű a matek: a túl kevés mozgás és a túl sok kalória súlygyarapodáshoz vezet, rendszeres sporttal és a tudatos táplálkozással pedig fogyás vagy optimális súlytartás érhető el.

Ugyanakkor a genetikai adottságok, a nem, a kor és egyéb életviteli tényezők is árnyalják a képet. A zsír tehát nem az elhízás egyetlen oka, de mégiscsak szerepet játszik benne, hiszen a legkalóriadúsabb tápanyagfajta mind közül.

A zsír grammonként fogyás indukció kilokalóriát tartalmaz, míg a szénhidrát és a fehérje csak 4-et, az alkohol pedig 7-et.

A túlzott zsírbevitel hibájába pedig könnyű beleesni, mert olyan népszerű és ízletes ételek tartalmazzák, mint a sült krumpli, a feldolgozott élelmiszerek, a sütemények, a kekszek, a csokoládé, a zsíros húsok vagy a sajtfélék.

Telített zsír segít a fogyásban

Noha "helyi hízás" vagy "helyi fogyás" tulajdonképpen nincsen, hiszen ezek a folyamatok a test egészére kihatnak, ám egyéni adottságoktól függ, hogy melyik részen milyen ütemben mennek végbe. De a túl sok zsír okozta gyarapodás biztosan megnöveli a derékbőséget!

telítetlen zsírok segítenek a fogyásban hgh zsírégető

A belső szervek körül felhalmozódó zsigeri zsír pedig növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések és bizonyos rákfajták például a mell- vagy a vastagbélrák kialakulásának veszélyét is.

A táplálkozástudományi szakemberek egyetértenek abban, hogy a megfelelő minőségű zsírok kiválasztása és a mennyiség szabályozása kulcsszerepet játszik a világszerte dobogós halálokként megjelenő szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy bár bizonyos zsírsavak tényleg jobbak a szívnek, derékbőség szempontjából ugyanolyanok, mint a rosszak, elvégre ugyanannyi kalóriát tartalmaznak.

Így számolhatod ki optimális napi zsírbeviteled

A zsírbevitel ésszerűsítése nemcsak a fogyásban segít tehát, hanem hozzájárul a hosszabb és egészségesebb élethez is. Most akkor melyik a "jó" zsír, és melyik a "rossz"?

Alapvetően a zsírok két csoportját különböztetjük meg: a telített és a telítetlen zsírsavakat.

telítetlen zsírok segítenek a fogyásban 14 nap alatt fogyni

Ezeken belül további alcsoportok vannak. Kezdjük a jókkal: ők a telítetlen zsírsavak, telítetlen zsírok segítenek a fogyásban között léteznek egyszeresen és többszörösen telítetlenek.

Telítetlen zsír jó a fogyáshoz

Ezek mindegyike — mértékkel fogyasztva — segít csökkenteni a koleszterinszintet, ezáltal pedig a szívbetegség kockázatát is. Főleg, ha a telített zsírsavakat és a transzzsírokat ilyenekre cseréljük le az étrendben.

Többszörösen telítetlen zsírsavak elsősorban a növényi olajokban vannak jelen. Ezek hozzájárulnak mind a koleszterin, mind pedig a trigliceridszint csökkentéséhez.