Fogyás vs. zsírvesztés

Zsírvesztés erősödése. Edzéstípusok

Ami most éppen a legújabb őrületté kezd válni, az annak a dogmának a megdöntése, hogy nem lehetséges egyszerre zsírt égetni és izmot építeni.

Itt érsz minket:

Valóban született egy új módszer? Vagy csak egy újabb baromsággal hülyítik a népet az élelmes guruk néhány kattintásért és dollárért? Nézzünk utána! Az alapok Ahhoz, hogy megértsük ezt az új módszert, két kérdésre kell tudnunk a választ: Hogyan épül az izom?

Hogyan épül az izom? Anélkül, hogy túlzottan részletekbe menő lennék, a dologhoz annyit kell tudni, hogy az emberi testben folyamatosan proteinlebontás és proteinszintézis lényegében épülés zajlik. Ha ez a kettő egyensúlyban van, akkor az izomtömegünk közel változatlan marad.

Subscribe to our newsletter now!

Ha a lebontás kerül túlsúlyba, izmot veszítünk, ha viszont a szintézis meghaladja a lebontás mértékét, az izomzatunk gyarapodik. Értelemszerűen utóbbi a kívánatos állapot nekünk, testépítéssel foglalkozó emberi egyedeknek. De mi kell ehhez? Mindenekelőtt súlyzós edzés progresszív túlterheléssel. A súlyzós edzés hatására ugyanis az izomszövet károsodik, lebomlik, a test viszont újraépíti, és abban a törekvésében, hogy adaptálódjon a terheléshez, és legközelebb jobban megbirkózzon az adott feladattal, több izomszövetet épít, mint amennyi előtte volt, ezáltal erősebbé és izmosabbá tesz minket.

zsírégető a lejárati idő után ne szabaduljon le a fogyásról

De van még valami, illetve két valami, ami szükséges a fejlődéshez. Elegendő fehérjeamiből felépülhet az izom, és elegendő energia, ami lehetővé teszi az épülést. Hogyan történik a zsírégetés? A zsírégetéshez egyetlen, esszenciálisan elengedhetetlen dologra van szükséged, deficitre a szervezeted energiaháztartásában. Magyarán több energiát kell felhasználnod, mint amennyit beviszel.

  1. Manapság mindenki le szeretne fogyni, nem véletlen, hiszen az ülő életmód és a mű ételek sajnálatos következménye az elhízás.
  2. Train With Brain: Izomépítés és zsírégetés egyszerre - A NAGY TRÜKK

A szervezeted nincs nagyon túlbonyolítva, erre már kitértem a Carb Back-Loading-ról szóló videómban, ha nem láttad, majd nézd meg, jó cucc. A lényeg röviden annyi, hogy ha eszel, a tested a kaja egy részét elkezdi felhasználni energiaként, némi többletenergiát pedig elraktároz zsírként. Ha végzett az energiafelhasználással az adott étkezésből, elkezdi használni az elraktározott zsírt energiaként a következő étkezésig, amikor aztán minden kezdődik elölről.

Értelemszerűen tehát az evés után zsírraktározó állapotban vagy, amikor pedig a tested végzett zsírvesztés erősödése elfogyasztott étel felhasználásával, akkor zsírégető zsírvesztés erősödése kerülsz.

A zsírsejtjeiddel tehát pont ugyanaz a helyzet, ahogy láthatod, mint az izomsejtjeiddel, egész nap épülnek és bomlanak.

Xéria Ness, a legújabb fitness mozgásforma! képek

Az, hogy a nap végére mínuszban vagy pluszban leszel-e a nap kezdetéhez képest, az egész nap elfogyasztott kaja mennyiségétől függ, na és persze az egész napi energiafelhasználásodtól angolul TDEE: Total Daily Energy Expenditure. Ha előbbi a több, akkor hízni fogsz, ha utóbbi, akkor fogyni. A zsírégetésnek pedig naturálban - ahogy már az elején leszögeztem - az egyetlen módja a kalóriadeficit, a termodinamika törvényeit nem lehet kijátszani.

Többek között ezért is tökmindegy, hogy időszakos böjtölsz, vagy napi hatszor kajálsz egyenletesen elosztva, a nap végi energiamérleg a lényeg.

Együttműködő partnereink

De erről részletesebben majd máskor. És akkor hogyan sikerülhet egyszerre a kettő? Nos, átbeszéltük, a proteinszintézis felpörgetéséhez stimuláció kell, fehérje és energia.

A zsírégetéshez pedig az, hogy a TDEE-d alatt legyél. És itt jön a trükk. Ha ugyanis megvan az elegendő fehérjemennyiségés megadod a stimulációt a megfelelő nagyságú súlyokkal az izmaid növekedéséhez, akkor az elmélet szerint a tested képes arra, hogy az ehhez szükséges energiát a saját zsírsejtjeidből biztosítsa. Tehát hiába vagy kalóriadeficitben, ha a szervezeted azt észleli, hogy az izmaid terhelést kaptak, amihez adaptálódniuk kell, akkor oda kalóriát juttat, miközben a deficit miatt elveszi azt a zsírraktáraidból.

Tehát a fogyjon először a vállán rendszer, a zsírraktáraid és az izomsejtjeid kalóriaháztartása egymástól függetlenül is működhet, és míg zsírvesztés erősödése egyikbe érkeznek a kalóriák, a másikból zsírvesztés erősödése.

ideje elveszíteni a testzsír százalékát életfa fogyókúrás tea

Ezt nevezik kalória particionálásnak, elvileg ennek hatására tudsz egyszerre zsírvesztés erősödése égetni és izmot építeni. A termodinamika törvényeit nem hágtuk át, a testkompozíciónk pedig a lehető legelőnyösebben változott.

És ez tényleg működik? A kalóriadeficit egészen egyszerűen olyan folyamatokat indít be a szervezetben, ami különböző szabályzókon keresztül gátolja a sejtnövekedést. Ez pedig magában foglalja az izomzat proteinszintézisét is.

Hiába tehát a megfelelés termodinamikának, a sejtszintű folyamatok kicsit komplexebbek annál, minthogy egy kis logikázással kijátsszuk őket.

Fogyás vs. zsírvesztés | Powercat Training System

Forrás: SME blog Ez tehát az oka annak, hogy zsírégetés mellett egyszerűen nem tudsz izmot építeni, mert a kalóriahiányban a proteinszintézised nem tud annyira felpörögni, hogy felülmúlja a benned zajló proteinlebontást. Szomorú hír, de sajnos ez a helyzet, az elmélet tehát nem működik, bármilyen jól is hangzott. Ez alól kizárólag két kivétel van.

garnélarák fogyás lótusz gyógytea fogyás

Az egyik a kezdők. Kezdők esetén minimális kalóriadeficitnél de akár még anélkül is előfordulhat, hogy a tiszta kajára átállás, valamint az edzés elkezdésesének hatására egyszerre tapasztalnak izmosodást és új zsírégető eljárás. Ez a kedvező testkép változás annak köszönhető, hogy az izmaik az új terhelés hatására erősödni kezdenek, a jó minőségű tápanyagok pedig az edzés hatására végre a helyükre kerülnek: az izmokba.

Tehát itt lényegében a kalória particionálás helyzete áll elő, de ez kivételes, és a test számára merőben új ingereknek köszönhető. Ez zsírvesztés erősödése állapot az első hónapokra jellemző.

Xéria Ness, a legújabb fitness mozgásforma! információk

A másik kivétel pedig végső soron szintén a kezdőkre vonatkozik, de olyan kezdőkre, akik némi tingli-tangli, rosszul összerakott, progresszió nélküli edzés után elkezdenek rendesen edzeni. Ez képes ugyanazt a hatást kiváltani náluk, ami a kezdőknél is történik, és olyan erős lesz a stimuláció, illetve a hatására bekövetkező proteinszintézis, hogy az egy ideig ellensúlyozni tud egy esetleges kalóriadeficit miatti fokozott fehérjelebontást.

De sajnos ennyi.

30 napos zsírégetés illik felülvizsgálatra diéta a fogyáshoz a szoptatás alatt

Ha te már egy jó ideje rendesen edzel, növeled a súlyokat, az ismétlésszámot, és haladsz az utadon, akkor nálad ez nem fog előfordulni. Fény az alagút végén Egyetlen megoldás azonban mégis van, hogy megvalósítsd azt, amiről beszélünk, magyarán a testkompozíció változtatást. Magyarán a kezdőbbeknek tervszerű kalória csökkentés időről időre a tapasztaltak függvényében, a haladóbbaknak pedig bőséges kajálás a kemény edzés mellett, időnként pedig kalóriadeficites napok beiktatása.

Ez is tetszeni fog…

Ez voltaképpen a szálkásításnál megszokott szénhidrát hintáztatás fordított verziója. Forrás: Canadim Ezzel el lehet érni hosszú távon azt, hogy megváltozik a testkompozíciónk, hiszen egy nagyobb időintervallumot alapul véve zsírt is égetünk, és izmot is építünk, csak nem egy időpillanatban mindkettőt, hanem mondjuk három napig ezt, két napig azt, vagy három hétig ezt, két hétig azt, stb.

Azt javaslom, ha kielégítő eredményt akartok, ezzel kísérletezzetek, mintsem azzal, amit fent vázoltam, és ami hazánkban is meg fog jelenni idővel, mint új csodamódszer. Már csak azért se, mert a folyamatos zsírvesztés erősödése nincs jó hatással az anyagcserére, lassítja azt, miközben a hintáztatást pont hogy újra és újra megpörgeti, így élvezhetjük a zsírvesztés erősödése metabolizmus minden előnyét.

mik az anyagcsere zsírégető injekciói st erizabeth fogyás vélemények

Eddzetek komédia karcsúsító egyetek hát ésszel, sporttársak!